آسانسور شیراز (مشاوره، طراحی، فروش، نصب، قطعات، تعمیرات و بازسازی، خدمات شبانه‌روزی، اسـتاندارد سـازی، سرویس و نگهداری)

طراحی آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس

طراحی آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس

 

پروژه های ساختمانی به جزئیات زیادی نیاز دارند و ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا تکمیل شوند. شما باید فونداسیون و عناصر طبیعی مختلف را قبل از ترکیب برخی موارد اضافی در ساختمان در نظر بگیرید. هر ساختمان و بنایی با توجه به نیاز های دسترسی آن، علاوه بر پله به آسانسور نیاز خواهد داشت. تردد و انتقال بار بین طبقات در دنیای مدرن امروزی بدون آسانسور غیر ممکن است و از این ما باید آسانسور درست را برای محل مورد نظر انتخاب کنیم. (طراحی آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس)

تنوع بالای انواع آسانسور و بالابر ها نیاز شما را به یک راهنمای انتخاب آسانسور بیشتر می کند. ما اینجا انواع آسانسور های موجود را با مقایسه قابلیت ها و سرعت آنها معرفی می کنیم. در نهایت اگر ابهام یا سوالی در رابطه با انتخاب آسانسور داشتید، با ما تماس بگیرید.

 

مشاوره تلفنی: 09177076421

راه های ارتباط با ما (کلیک کنید): شماره تماس | واتس اپ | تلگرام | ایتا

 

آسانسور چیست؟

آسانسور یا بالابر یکی از راحت‌ترین نوع حمل و نقل در داخل ساختمان است. با اینکه ممکن است از پلکان برای رسیدن به طبقات استفاده کنید اما آسانسور یک جایگزین سریع‌تر و مفید‌تر از پله‌ها است. آن به عنوان یک تجهیزات عمودی برای حمل و نقل تعریف شده است، که برای جابه جایی افراد و کالاها در طبقات ساختمان استفاده می‌شود. به خاطر سهولت و راحتی مردم ترجیح می‌دهند از آسانسور استفاده کنند و انتخاب پلکان برای زمان‌های خاص است.

نکته آزار دهنده در مورد آسانسورها (اگر سعی دارید آن ها را درک کنید) این است که بخش‌های کاری آن‌ها معمولا پوشیده می‌شوند و شما در فضایی سربسته بدون درک از نحوه عملکرد آن قرار میگیرید. از دیدگاه کسی که از لابی به طبقه هجدهم می‌رود، آسانسور به سادگی یک جعبه فلزی با درهایی است که در یک طبقه بسته می‌شود و سپس در طبقه دیگر باز می‌شود. از آسانسورها در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، بیمارستان‌ها، مراکز خرید، رستوران ها و حتی کتابخانه ها برای حمل اشیاء مربوطه استفاده می‌شود.

 

تاریخچه آسانسور

اگر آسانسور را وسیله ای حساب کرده ایم که توانایی جا به جایی به سمت بالا و پایین را داشته باشد و توانایی جا به جایی افراد و وسایل را داشته باشد میتوان گفت اولین آسانسور توسط ارشمیدس و مربوط به ۳۳۶ سال قبل از میلاد مسیح در روم باستان می‌باشد که غالبا توسط دست و کمک افراد و حیوانات حرکت میکرده است.

پس از آن در قرن ۱۸ شخصی به نام لویی پانزدهم در سال ۱۷۴۳ اولین آسانسور که به عنوان وسیله ای برای مسافر اختصاص داده شده بود را مورد استفاده قرار داد که در خارج از کاخ تعبیه شده و قادر به حرکت از همکف به بالکن و بلعکس بوده است و مکانیزم آن شامل وزنه و قرقره هایی بوده است که توسط افرادی به دستور پادشاه به از طبقه بالا به پایین حرکت مینموده است که به آن صندلی پرواز نیز گفته می شود.

 

در سال ۱۸۰۰

اما سر انجام در سال ۱۸۰۰ میلادی تکنولوژی آسانسور پیشرفت خود را آغاز کرده تا اینکه در سال  ۱۸۲۳ دو معمار انگلیسی اتاقکی ساختند که توسط نیروی بخار جا به جا میشد ولی آنچنان قابل اعتماد نبود. اما پس از آن شخصی به نام الیشا اوتیس که بنیان گذار اولین شرکت ساخت آسانسور نیز هست با طراحی آسانسوری ایمن با طراحی ترمز ایمنی که امروزه آنرا آسانسور کششی مینامیم پا به عرصه نهاده است.

الیشا گریوز اوتیس نخستین آسانسور با ترمز اتوماتیک را در ۱۸۵۲ اختراع نمود و کارکرد آنرا در نمایشگاه جهانی نیویورک در سال ۱۸۵۳ در معرض نمایش عمومی قرار داد. اختراع او سبب می‌شد تا در صورت پاره شدن کابل نگهدارنده‌ی کابین آسانسور و پایین افتادن آن، ترمزها به طور خودکار فعال شده و جلوی سقوط آن را بگیرند. در نتیجه این اختراع، راه برای ساخت و توسعه بیشتر آسمان خراش‌ها و استفاده از آسانسور در آنها هموارتر شد.

در اوایل منبع انرژی آسانسورها، بخار آب بودند و به مرور زمان این آسانسورها تکمیل شده و به آسانسورهای امروزی تبدیل شدند.

 

تاریخچه ورود آسانسور به ایران

بعد از سیر تحولی که آسانسور داشت، نوبت نصب در ساختمان های مسکونی و سازمان ها رسید. در طی سفری که ناصرالدین شاه به فرنگ داشت، آسانسورها نظر ناصرالدین شاه را به خود جلب کردند. پس از بازگشت به ایران، اولین آسانسور در کاخ گلستان نصب شد و در زمان احمد شاه نیز آسانسوری در پالایشگاه آبادان نصب گردید که متاسفانه در حال حاضر اثری از این آسانسورها باقی نمانده است.

آسانسورها به دلیل آسایشی که برای انسان ها فراهم می کنند، در ایران نیز با استقبال خوبی رو به رو شدند و کم کم به صنعت پررونقی مبدل گشت و زمان صنعتی شدن آسانسور در ایران را می توان به ۸۰ سال پیش نسبت داد.

در ابتدا به دلیل اینکه صنعت جدیدی وارد کشور شده بود، برای نصب آسانسورها از متخصصین خارجی استفاده می شد؛ اما با گذشت زمان و با گسترش استفاده از آسانسور، نیاز به داشتن نیروی متخصص نصب بومی احساس شد و همین خود، بستر اشتغال زایی برای جوانان ایجاد کرد و با ورود دانش نصب و تعمیرات آسانسورها، شرکت هایی به انجام این امور مشغول شدند. تا اینکه در سال ۱۳۴۵ اولین کارگاه تولیدی قطعات آسانسور، درب و کابین در ایران تأسیس شد.

 

مشاوره تلفنی: 09177076421

راه های ارتباط با ما (کلیک کنید): شماره تماس | واتس اپ | تلگرام | ایتا

 

بخش‌های مهم یک آسانسور عبارتند از:

  • یک یا چند اتاقک آسانسور (کابین یا جعبه‌های فلزی)که بالا و پایین می‌روند.
  • نیروی مقاوم که به اتاقک آسانسور تعادل می‌دهد.
  • یک موتور الکتریکی که اتاقک‌های آسانسور را بالا و پایین می‌برد و شامل یک سیستم ترمز می‌شود.
  • یک سیستم از کابل‌های فلزی قوی و قرقره‌ها که بین اتاقک‌های آسانسور و موتورها حرکت می‌کنند.
  • در صورت شکستن کابل‌ها، سیستم‌های امنیتی مختلفی برای حفاظت از کسانی که درون آسانسور هستند وجود دارد.
  • در ساختمان های بزرگ، یک سیستم کنترل الکترونیکی است که با استفاده از الگوریتم آسانسور (نوع پیچیده‌ای از منطق ریاضی) اتاقک‌های آسانسور را به طبقات مناسب هدایت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که افراد زیادی با سریع‌ترین و بهترین روش بالا و پایین می‌روند خصوصا در ساختمان‌های بسیار بزرگ و شلوغ در ساعات اوج ازدحام مهم است.

سیستم‌های هوشمند طوری برنامه ریزی شده‌اند که در ابتدای روز افراد زیادی را بالا ببرند و در پایان روز برعکس پایین آورند.

 

آسانسورها چگونه از انرژی استفاده می‌کنند؟

از نظر علمی، کار آسانسورها با انرژی است. برای اینکه از طریق راه پله از همکف به طبقه 9 بروید، شما باید وزن بدن خود را در خلاف جهت نیروی رو به پایین گرانش حرکت دهید.

انرژی که شما در این فرآیند صرف می‌کنید، اغلب به انرژی پتانسیل تبدیل می‌شود، بنابراین بالا رفتن از پله‌ها باعث افزایش انرژی پتانسیل و پایین آمدن از پله‌ها باعث کاهش انرژی پتانسیل شما می‌شود.

این مثالی از قانون حفظ انرژی در کنش است. شما در واقع انرژی پتانسیل بیشتری در بالای یک ساختمان در مقایسه با پایین دارید، حتی اگر احساس متفاوتی نداشته باشید.

برای یک دانشمند، یک آسانسور، به سادگی وسیله‌ای است که انرژی پتانسیلی فرد را افزایش یا کاهش می‌دهد بدون این که خود فرد نیاز به تامین آن انرژی داشته باشد. هنگامی که بالا می‌روید آسانسور به شما انرژی پتانسیل می‌دهد هنگامی که پایین می‌روید انرژی پتانسیل شما را می‌گیرد.

در تئوری، این به اندازه کافی ساده به نظر می رسد. آسانسور نیاز به استفاده زیادی از انرژی ندارد، زیرا همیشه همان اندازه که پایین می‌رود برمیگردد. اما متاسفانه، آن قدرها هم ساده نیست.

اگر تمام آسانسورها یک بالابر ساده با یک اتاقک باشد که توسط قرقره حرکت کند، برای بالابردن افراد از مقادیر قابل توجهی انرژی استفاده می‌کند، اما هیچ راهی برای بازگشت انرژی وجود ندارد. هنگامی که افراد پایین برمیگردند انرژی به سادگی با اصطکاک کابل ها و ترمزها از بین می‌رود.

 

اختلاف سرعت آسانسورها

دلیل اصلی اختلاف سرعت در آسانسورهای مختلف، استفاده از موتور آسانسور مختلف است. موتور ها با توان مختلف می توانند سرعت 1، 1.5، 2، 2.5 و حتی 7 متر بر ثانیه داشته باشند. در نتیجه هر یک از انواع آسانسورها با توجه به قطعات آسانسور نصب شده روی آنها، می توانند توان و سرعت متفاوتی داشته باشند.

 

انواع آسانسور از نظر کاربری

انواع مختلفی از آسانسور وجود دارد که می توان آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف برای اهداف متفاوتی به کار برد. مثل آسانسورهای مسافربر، باربر و …

 

انواع آسانسور از نظر ساخت و تجهیزات

آسانسور از نظر ساخت، تجهیزات و سیستم های بکار گرفته شده در آن انواع مختلف و دسته بندی های متفاوتی دارد. در ادامه به بررسی انواع آسانسور از نظر ساخت و تجهیزات می پردازیم.

 

انواع آسانسورهای کششی

آسانسور کششی متداول ترین نوع آسانسور است. در این آسانسورها حرکت بر اثر اصطکاک بین سیم بکسل های متصل به کابین و شیار فلکه کششی به هنگام چرخش آن توسط موتور محرکه انجام می‏شود. در آسانسورهای کششی، یک  فلکه (قرقره) روی موتور آسانسور وجود دارد که سیم بکسل‏ها دور آن قرار می گیرند و سیستم بکسلها از یک سر به کابین آسانسور و از سر دیگر به قاب وزنه آسانسور متصل هستند و با حرکت فلکه موتور در دو جهت مختلف حرکت رو به بالا یا پایین کابین آسانسور انجام می شود.

آسانسورهای کششی که اغلب برای سازه هایی با اندازه های متوسط تا بلند نصب می گردد. مکانیسم عمل این آسانسورها به واسطه کابل و چرخ دنده انجام می پذیرد. در این مدل از پیستون استفاده نمی شود به همین منظور می توان از آنها برای ساختمان هایی با طبقات بیشتر نیز استفاده نمود.

هنگامی که آسانسور قصد جابجایی به طبقات بالا را داشته باشد با چرخش چرخ دنده سیم بکسل جمع می‌شود و آسانسور به سمت بالا هدایت می گردد و در هنگام جابجایی آسانسور به طبقات پایین با باز شدن چرخ دنده در جهت معکوس اتاقک به سمت پایین انتقال می یابد. به علت تعبیه ریل در دو طرف کابین به همراه کابل، این قبیل از آسانسورها دارای ایمنی بیشتری هستند.

_ سرعت آسانسورهای کششی

سرعت حرکت این آسانسورها بسیار بالاتر از انواع هیدرولیکی می باشد و به علت استفاده از وزنه تعادل امکان ذخیره انرژی نیز در این مدل ها وجود دارد، لذا این آسانسورها علاوه بر ایمنی بیشتر کاربردی تر نیز هستند.

ویژگی ها و مزایای آسانسورهای کششی

  • آسانسورهای کششی نسبت به آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت بالاتری دارند.
  • قابل استفاده در ارتفاعات بلند
  • دارای حرکتی نرم و روان.

 

آسانسورهای کششی خود به سه نوع تقسیم می شوند که شامل:

  • آسانسورهای کششی با موتورگیربکس
  • آسانسورهای کششی گیرلس (فاقد گیربکس)
  • آسانسورهای کششی فاقد موتورخانه MRL یا روملس.

 

مشاوره تلفنی: 09177076421

راه های ارتباط با ما (کلیک کنید): شماره تماس | واتس اپ | تلگرام | ایتا

 

انواع آسانسور هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیک نوع دیگری از آسانسورها بوده که به وسیله فشار روغن موجود در پمپ روغن و جک هیدرولیک، کابین آسانسور به حرکت در می آید و بار یا انسان را جا به جا می کند. یکی از انواع متداول آسانسورها که اغلب برای ساختمان هایی با ارتفاع متوسط (3 تا 8 طبقه) نصب می گردند آسانسور هیدرولیکی است.

دستگاه پاورپوینت مجهز به پمپی است که روغن را با فشار زیاد به زیر پیستون های جک های هیدرولیکی می فرستد و باعث حرکت آسانسور به سمت بالا می شود. در میان انواع آسانسورها، آسانسورهای هیدرولیک با تخلیه روغن پیستون ها، به سمت پایین حرکت می کنند. میزان تخلیه روغن پیستون ها، محل توقف آسانسور را مشخص می کند. این آسانسورها در مسافت های کم و ظرفیت بالا کاربرد دارند.

این نوع آسانسورها در مقایسه با آسانسورهای کششی فضای کمتری در ساختمان اشغال کرده و نیاز به موتورخانه در بالا ندارند. این نوع آسانسور با توجه به ارتباط کابین و پیستون به انواع هیدرولیکی مستقیم مرکزی، مستقیم کناری و غیر مستقیم کناری تقسیم می گردند.

_ کنترل آسانسور هیدرولیکی

کنترل اغلب این آسانسورها به واسطه یک پیستون صورت می گیرد که در بخش تحتانی اتاقک آسانسور تعبیه گردیده. بالاترین سرعت این آسانسورها یک متر بر ثانیه تخمین زده شده است. به طور کلی در دسته بندی انواع آسانسور و سرعت آنها جز نمونه های متوسط به شمار می روند. هم چنین نصب آسانسورهای هیدرولیکی در مقایسه با آسانسورهای کششی، آسان تر انجام می شود. آسانسورهای هیدرولیکی به خاطر داشتن ویژگی هایی از قبیل امنیت و راحتی، باعث شده که در تمام جهان، مورد استفاده افراد زیادی قرار گیرد. استفاده از این نوع آسانسور دارای مزایای زیر است:

  • نصب آسان و سریع تر
  • کم تر بودن هزینه تعمیر و نگهداری
  • نرمی و کم صدا بودن در زمان حرکت آسانسور
  • توانایی بالا در جا به جایی بارهای بسیار سنگین
  • امنیت بسیار بالا آسانسور
  • عدم نیاز به موتورخانه در پشت بام
  • عدم نیاز به وزنه تعادل
  • دارای تنظیمات دقیقی برای توقف در طبقات.

این قبیل آسانسورها نیازمند حضور موتورخانه هستند که نقطه جایگیری آن در تحتانی ترین قسمت نزدیک به چاله آسانسور می باشد. این آسانسورها در دو نوع آسانسورهای واجد چاهک و فاقد چاهک در بازار موجود هستند.

  • آسانسور هیدرولیک واجد چاهک (چاله)
  • آسانسور هیدرولیک فاقد چاهک

 

انواع کابین آسانسور

کابین یا جعبه متحرک آسانسور انواع متفاوتی دارد، که با توجه به قیمت و کارکرد و … مورد بررسی و انتخاب است. در ادامه به بررسی انواع کابین آسانسور می پردازیم. کابین چوب یا MDF و کابین استیل

 

جمع بندی مطالب

آشنایی با انواع آسانسور به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را بگیرید. پروژه‌های ساختمانی به جزئیات زیادی نیاز دارند و ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا تکمیل شوند. هر ساختمان و بنایی با توجه به نیاز های دسترسی آن، علاوه بر پله به آسانسور نیاز خواهد داشت. تردد و انتقال بار بین طبقات در دنیای مدرن امروزی بدون آسانسور غیرممکن است و از این رو ما باید آسانسور درست را برای محل مورد نظر انتخاب کنیم.

تنوع بالای انواع آسانسور و بالابر ها نیاز شما را به یک راهنمای انتخاب آسانسور بیشتر می کند. ما اینجا انواع آسانسورهای موجود را با مقایسه قابلیت ها و سرعت آنها معرفی کردیم. در نهایت اگر نیاز به مشاوره در رابطه با انتخاب آسانسور داشتید، با ما تماس بگیرید.

 

 

مشاوره تلفنی: 09177076421

راه های ارتباط با ما (کلیک کنید): شماره تماس | واتس اپ | تلگرام | ایتا

 

——————————————————————————

پروانه طراحی و مونتاژ از صنایع و معادن | پروانه کسب | رزومه کاری

عضو انجمن آسانسور | گواهی‌های آموزشی | تقدیرنامه

برای دیدن مجوزهای بالا اینجا کلیک کنید!

 ارتباط با ما: شماره تماس | واتس اپ | تلگرام | ایتا

———————————————

 


برای دیدن آرشیو مقالات کلیک کنید: مقالات آموزشی آسانسور  مقالات آموزشی آپارتمان نشینی

برای اشتراک گذاری این متن کلیک کنید: واتس اپ  |  تلگرام


کلمات کلیدی آسانسور

فروش، طراحی و نصب آسانسور در شیراز، صدرا و استان فارس

سرویس و نگهداری، آسانسور ، بالابر، سرویسکار شبانه روزی آسانسور، شرکت آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس، سرویسکار شبانه روزی آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس، مشاوره فروش آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس، استاندارد سازی آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس، فروشگاه قطعات آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس، تعمیر قطعات آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس، پشتیبانی آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس، خدمات آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس، تعمیرکار آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس، بازسازی آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس. فروش، طراحی و نصب آسانسور, نصب آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس, طراحی آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس, محاسبه ابعاد آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس, استاندارد سازی آسانسور در شیراز و صدرا استان فارس.

خدمات در تمام شهرهای استان فارس:

آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، اوز، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، جویم، جهرم، خرامه، خرم‌بید، خفر، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سرچهان، سروستان، شیراز، فراشبند، فسا، فیروزآباد، قیر و کارزین، کازرون، کوار، کوه‌چنار، گراش، لارستان، لامرد، مرودشت، ممسنی، مهر، نی‌ریز.

خدمات در تمام محله های شیراز:

محله قصردشت، معالی آباد یا مالی آباد، شهرک گلستان شمالی، عفیف آباد، اطلسی، میدان گاز، چمران، نیایش فرهنگ شهر، معلم، زرهی، پاییز، سراج، فرگاز، عدالت، میانرود، زرگری، پارامونت، خیرات، مشیر، ابریشمی، جهانگردی، کلبه، بلوار نصر، فرصت شیرازی، صدرا فاز1، صدرا فاز2، صدرا مولانا، صدرا غدیر، صدرا دانش، صدرا فردوسی، بهارستان، امام خمینی، پاسداران، ایران و ….

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *