آموزش و مشاوره آسانسور

چرا آسانسور باید آینه داشته باشد!؟

چرا آسانسور باید آینه داشته باشد!؟


این یک قانون نانوشته است، انتظار عذاب آور است و از آنجایی که آسانسور چیزی است که باید در انتظارش بود، افرادی باهوش راه حلی یافتند تا انتظار را قابل تحمل تر کنند و این راه حل چیزی جز آینه نیست. در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم: چرا آسانسور باید آینه داشته باشد!؟

ممکن است توجه نکرده باشید اما در بیشتر آسانسورها آینه قرار داده شده است. این یک اتفاق نیست. آینه ها به منظور سرگرم کردن افراد هنگام انتظار برای باز شدن درها تعبیه شده اند. منشأ شکل گیری این ایده پس از جنگ جهانی دوم و با افزایش آسمان خراش ها شکل گرفت؛ زمانی که شکایت ها از دیرکرد در رسیدن آسانسورها بالا گرفت. منطق پشت آینه ها نیز چیزی نبود جز سرگرم کردن مردم و پر کردن اوقات انتظارشان تا زمان انتظار کوتاه تر احساس شود. آینه ها کمک می کردند تا افراد موهای خود و ظاهرشان را چک کنند و یا به زیرکی مسافرین دیگر را برانداز کنند و البته چاره ساز هم بود؛ شکایت ها روز به روز کمتر و کمتر می شد.

علت نفرت از انتظار نیز این است که ما فکر میکنیم زمان سپری شده تلف شده و از این زمان می توانستیم استفاده ی بهتری ببریم. سرعت زندگی در جامعه ی مدرن نیز بی صبری ما را بدتر و بدتر کرده است. این سرعت ساعت درونی ما را از حالت تعادل خارج کرده است و انتظاراتی برایمان به وجود آورده که دست یافتن به آنها به سرعت میسر نیست و شاید اصلا بتوان گفت غیر قابل دسترسی است.

 

7 دلیل استفاده از آینه در آسانسور

هفت دلیل استفاده از آینه در آسانسور به شرح زیر است:

  1. کاهش زمان انتظار (ظاهر خود را آیینه بررسی می کنیم)
  2. کاهش استرس (افرادی که فوبیا دارند با مشغول کردن خود و کاهش زمان انتظار، فوبیا آنها کمتر می شود)
  3. طراحی شیک کابین های آسانسور (آینه پخش نور و ظاهر عالی به کابین می دهید)
  4. جلوگیری از سقوط! (زمانی که فرد عجله دارد و می‌خواهد سریع وارد آسانسور شود، اگر تصویر خود را در آینه ندید متوجه شود که کابین در طبقه وجود ندارد و از ورود به چاله و سقوط در آن خودداری کند.)
  5. شرطی شدن افراد (به این صورت که عادت کنند و قبل از سوار شدن، خود را در آینه ببینند.)
  6. مراقبت از اطراف با آینه آسانسور (اگه داخل آسانسور آینه باشد، حتی اگه شما پشت به کسی ایستاده باشید، باز هم از آینه می توانید آن شخص را ببینید و حواستان به او باشد. به هر حال فضا بسته است و شما مجبور هستید با افراد غریبه چند دقیقه ای را سپری کنید.)
  7. بزرگ تر نشان دادن فضای کابین (محبوس ماندن در فضای تنگ و کوچک آسانسور برای همان چند ثانیه برای برخی از افراد کاری به شدت هراس‌آور بود. کسانی که به بیماری کلاستروفوبیا یا اختلال تنگناهراسی مبتلا هستند، از قرارگیری در فضاهای تنگ و کوچک هراس دارند. نصب آینه آسانسور کمک می‌کند که با بازتاب فضای آسانسور در آینه، این تصور به وجود بیاید که فضای آسانسور بزرگ است.)

 

جلوگیری از سقوط و شرطی شدن با آینه یعنی چی؟

با آینه می شود افراد را به مرور شرطی کرد که عادت کنند و قبل از سواز شدن، خود را در آینه ببینند. اینجوری در موارد خاص از سقوط فرد به چاله جلوگیری می شود.

آینه آسانسور معمولا در آن وجه از کابین که روبه‌روی درب آسانسور است نصب می‌شود. به این ترتیب زمانی که آسانسور به طبقه مورد نظر ما می‌رسد و درب آن باز می‌شود، اولین صحنه‌ای که با آن مواجه می‌شویم، تصویر خودمان در آینه است.

این کار باعث می‌شود که اگر به خاطر خرابی آسانسور، کابین در طبقه حضور نداشته باشد، زمانی که فرد عجله دارد و می‌خواهد سریع وارد آسانسور شود، اگر تصویر خود را در آینه ندید متوجه شود که کابین در طبقه وجود ندارد و از ورود به چاله و سقوط در آن خودداری کند. 

 

مشاوره تلفنی: 09177076421

راه های ارتباط با ما (کلیک کنید): شماره تماس | واتس اپ | تلگرام | ایتا

 

——————————————————————————

پروانه طراحی و مونتاژ از صنایع و معادن | پروانه کسب | رزومه کاری

عضو انجمن آسانسور | گواهی‌های آموزشی | تقدیرنامه

برای دیدن مجوزهای بالا اینجا کلیک کنید!

 ارتباط با ما: شماره تماس | واتس اپ | تلگرام | ایتا

———————————————

 


برای دیدن آرشیو مقالات کلیک کنید: مقالات آموزشی آسانسور  |  مقالات آموزشی آپارتمان نشینی

برای اشتراک گذاری این متن کلیک کنید: واتس اپ  |  تلگرام


 

۴ دیدرگاه در “چرا آسانسور باید آینه داشته باشد!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *